OdnosnikiData
Poniedziałek 18 Stycznia 2021
Imieniny
Małgorzaty, Piotra, Bogumiła
MenuNawigacja
OdnosnikiOdnosnikiBaneryZSP wysoko oceniony przez Kuratorium Liceum Ogólnokształcące i Technikum przy Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych im. Kazimierza Jagiellończyka w Łasinie spełniają wysokie wymagania, m.in. pod względem koncepcji pracy, realizacji podstawy programowej, oferty edukacyjnej, współdziałania nauczycieli oraz działań służących wyrównywaniu szans edukacyjnych i podnoszeniu jakości pracy. Wnioski te są rezultatem ewaluacji problemowej, która została przeprowadzona od 1 do 27 kwietnia br. w ZSP przez wizytatorów Kuratorium Oświaty w Bydgoszczy. Celem ewaluacji jest zebranie informacji, m.in. pochodzących od dyrektora, uczniów, nauczycieli, innych pracowników, rodziców, partnerów i przedstawicieli samorządu lokalnego oraz ustalenie poziomu spełniania przez szkołę lub placówkę wymagań zawartych w załączniku do Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 października 2009 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego. Wizytatorzy Kuratorium sporządzili raport z ewaluacji problemowej, w którym sformułowali następujące wnioski z ewaluacji: 1.Wypracowana i realizowana przez wszystkie podmioty koncepcja pracy Szkół jest adekwatna do potrzeb uczniów i lokalnego środowiska, zapewnia rozwój wiedzy i umiejętności uczniów w zakresie przygotowania zawodowego oraz kształtowania pozytywnych postaw. 2.Systematycznie modyfikowana oferta edukacyjna Szkół jest zgodna z podstawą programową i standardami wymagań egzaminacyjnych i uwzględnia kompetencje potrzebne na rynku pracy. 3. Procesy edukacyjne są planowane i monitorowane przez zespoły nauczycieli a stosowane metody nauczania i sposób oceniania uczniów sprzyjają procesowi uczenia się. 4. Na podstawie prowadzonej systematycznie diagnozy w szkołach podejmuje się różnorodne działania wychowawcze, a uczniowie pod opieką nauczycieli podejmują i inicjują różnorodne formy aktywności na rzecz własnego rozwoju, angażując się w działania prospołeczne, prozdrowotne i proekologiczne na rzecz środowiska. 5.Szkoły prowadzą systematyczną diagnozę osiągnięć i możliwości uczniów, podejmują działania służące wyrównywaniu szans edukacyjnych oraz umożliwiają uczniom osiągnięcie sukcesu na miarę ich możliwości. 6. W celu podniesienia jakości pracy, nauczyciele wspierają się w organizacji i realizacji procesów edukacyjnych a wprowadzane zmiany są efektem wspólnie podejmowanych decyzji poprzedzonych rzetelną diagnozą. Oficjalne przekazanie raportu z ewaluacji odbyło się w piątek, 6 maja. Na ręce Starosty Grudziądzkiego, Marka Szczepanowskiego raport przekazali Zbigniew Jaguszewski i Danuta Lauks z Kujawsko-Pomorskiego Kuratorium Oświaty.
|